Deze pagina is voor het laatst bij gewerkt op
vrijdag 19 januari 2007
December 2005
Voordat de kajuit klaar is gaan de klapmutsen erop, zo worden de stalen platen
op het voorste stuk dek ook genoemd.
Op de een na laaste dag van het jaar maakt koning winter van de boot een
aparte speelplaats met hele leuke effecten.
Januari 2006
2 foto's van een stukje laswerk, in de kajuit schiet het al aardig op.
Februari 2006
De gaten voor de patrijspoorten zijn keurig op maat en het is weer een ander
gezicht met de patrijspoorten erin.
Maart 2006
De kuip wordt gebruikt als werkplek om een hijs- schommelframe te maken van
verwarmingsbuis uit een gesloopte kas.
Naast de boot hangt een schommel waar dochterlief op kan schommelen, alleen
als de boot weg is, dan is de schommel ook weg maar wel genoeg ruimte voor een
nieuwe schommel.
Om de generator en straks de dieselmotor in de schuur op te kunnen tillen heb
ik wat nodig. Waarom het nuttige niet met het aangename combineren? Een frame
die de generator kan tillen is stevig genoeg voor een schommel later, zo
gezegd, ruim een week klussen in de kuip. Het meeste werk was het kaal halen
van de buis wat het gemakkelijkst gaat als je alleen de buis hebt. Het
resultaat mag er zijn en voldoet als hijsframe prima.
April mei 2006
Nog meer gelast en afgeslepen, het voorste stuk casco begint er al aardig op
te lijken. De motor is ook op z'n plek te krijgen.
Augustus 2006
Op 2 dak spantjes aan weerszijde van het kajuitluik na zijn alle spanten in de
kajuit vast gelast. Net zoals de grote platen rond de kajuit.
September 2006
De rand in het luik van het voorpiekje is er al een poosje terug in gelast,
alleen was er geen foto van gemaakt. Nu dus wel net zoals van de net glad
geslepen oversteek van het kajuitdak.
Spant 1 uit de plaat van spant 2 halen, de witte streepjes bovenaan aan de
zijkanten laten het breedteverschil zien.
Oktober 2006
Begin van spant 1, wat later als in eerste instantie en begin van de
motorfundatie.
November 2006
Spant 1 bijna af en voorbereiding voor het laatste stukje dekplaat. Het
allerlaatste stukje van spant 1 tussen de motorfundatie gaat erin als de
positie van de motor exact bekend is zodat de carterplug niet tegen het spant
aan komt. Bovenaan de spiegelplaat is de plaat op de plek van de 4 spantjes
ietsje bol, 4 wigjes fatsoeneren dat zodat de plaat erop kan om er nooit meer
af te gaan.
December 2006
De spiegel zit aan de romp helemaal vast gelast en op 40 cm aan de
buitenkanten van het dek na ook, dan kunnen de wigjes er wel af. Een begin van
de luikrandjes op het achterdek.