Deze pagina is voor het laatst bij gewerkt op vrijdag 19 januari 2007

December 2005

Voordat de kajuit klaar is gaan de klapmutsen erop, zo worden de stalen platen op het voorste stuk dek ook genoemd.
Op de een na laaste dag van het jaar maakt koning winter van de boot een aparte speelplaats met hele leuke effecten.

Januari 2006

2 foto's van een stukje laswerk, in de kajuit schiet het al aardig op.

Februari 2006

De gaten voor de patrijspoorten zijn keurig op maat en het is weer een ander gezicht met de patrijspoorten erin.

Maart 2006

De kuip wordt gebruikt als werkplek om een hijs- schommelframe te maken van verwarmingsbuis uit een gesloopte kas.
Naast de boot hangt een schommel waar dochterlief op kan schommelen, alleen als de boot weg is, dan is de schommel ook weg maar wel genoeg ruimte voor een nieuwe schommel.
Om de generator en straks de dieselmotor in de schuur op te kunnen tillen heb ik wat nodig. Waarom het nuttige niet met het aangename combineren? Een frame die de generator kan tillen is stevig genoeg voor een schommel later, zo gezegd, ruim een week klussen in de kuip. Het meeste werk was het kaal halen van de buis wat het gemakkelijkst gaat als je alleen de buis hebt. Het resultaat mag er zijn en voldoet als hijsframe prima.

April mei 2006

Nog meer gelast en afgeslepen, het voorste stuk casco begint er al aardig op te lijken. De motor is ook op z'n plek te krijgen.

Augustus 2006

Op 2 dak spantjes aan weerszijde van het kajuitluik na zijn alle spanten in de kajuit vast gelast. Net zoals de grote platen rond de kajuit.

September 2006

De rand in het luik van het voorpiekje is er al een poosje terug in gelast, alleen was er geen foto van gemaakt. Nu dus wel net zoals van de net glad geslepen oversteek van het kajuitdak.
Spant 1 uit de plaat van spant 2 halen, de witte streepjes bovenaan aan de zijkanten laten het breedteverschil zien.

Oktober 2006

Begin van spant 1, wat later als in eerste instantie en begin van de motorfundatie.

November 2006

Spant 1 bijna af en voorbereiding voor het laatste stukje dekplaat. Het allerlaatste stukje van spant 1 tussen de motorfundatie gaat erin als de positie van de motor exact bekend is zodat de carterplug niet tegen het spant aan komt. Bovenaan de spiegelplaat is de plaat op de plek van de 4 spantjes ietsje bol, 4 wigjes fatsoeneren dat zodat de plaat erop kan om er nooit meer af te gaan.

December 2006

De spiegel zit aan de romp helemaal vast gelast en op 40 cm aan de buitenkanten van het dek na ook, dan kunnen de wigjes er wel af. Een begin van de luikrandjes op het achterdek.
Start Casco deel 4