Deze pagina is voor het laatst bij gewerkt op zaterdag 6 augustus 2005

Het verslag over het bouwen van het schip hebben we geprobeerd logisch over meerdere pagina's te verdelen, misschien veranderen we het nog eens. Op het laatste tabblad zijn de laatste foto's te zien. Eerst een klein stukje vooraf.

Het bouwen moet nog beginnen als op 24 januari 2004 het eerste stukje technische installatie al in huis is: een Eberspaecher hetelucht verwarming. Bouwende aan het schip in de winter van 2004 / 2005 wil ik volgende winter de verwarming graag operationeel hebben.

Donderdag 18 maart 2004 zijn we naar Mastenmakerij Sudwesthoek te Stavoren geweest alwaar ontwerper Kees Kornaat ook is en een aangenaam kennis met elkaar gemaakt. Daarna de Hanzesloep van Renate en Olav Eerkens bewonderd. Verder hebben we details doorgesproken.

Waar de wacht op is voordat het staalpakket gemaakt kan worden is de motorkeuze zodat het motorfundament op maat gemaakt wordt.
Er wordt gekeken naar motoren met een vermogen tussen de 35 en 40 pk. In een bestaande Hanzesloep 880 is een 36 pk motor gebouwd die prima voldoet. Van een interessante motor (die overigens niet in het lijstje staat) komen geen inbouwmaten. Gemariniseerde motorbouwers en merken die de revue gepasseerd zijn (in alfabetische volgorde):

Woensdag 12 mei 2004 is de motorkeuze is definitief: een Beta Marine BV1505, een gemariniseerde 37,5 pk sterke viercilinder Kubota diesel met een ZF keerkoppeling.

Start Overkapping